pink rose

pink rose

sahar basaadat
pink rose

خوراکی‌هایی برای داشتن یه خواب خوب

 

یک   خواب خوب شبانه برای سلامتی جسم وروح ضروریه. کم خوابی می‌تونه منجر به  چاقی، افسردگی و اضطراب، کاهش ظرفیت ذهنی و ایجاد نوسانات خلقی بشه.  استفاده از داروهای ‌آرام‌بخش هم به غیر از هزینه، عوارض خودش رو داره و  نخوردنش همیشه بهتر از اعتیاد به مصرفشه.
خوراکی‌هایی برای داشتن یه خواب خوب وجود داره که هم ارزون و موثر هستن و هم از هر دارویی بی‌ضررتر و خوشمزه‌تر!
شیر گرم می‌تونه بهترین و آخرین نوشیدنی برای پایان یک روز باشه. گرما آرام‌بخشه و کلسیم موجود در شیر هم اعصاب رو آروم می‌کنه. ماده تریپتوفانی که توی یک لیوان شیر گرم هست، به مغز این قدرت رو می‌ده که به اعصاب دستور یک خواب عمیق رو بده.
میوه گیلاس به خاطر داشتن ملاتونین می‌تونه نقش یه قرص آرامبخش رو برای یک خواب آروم و راحت بازی کنه.
موز هم میوه خوبی برای آخر شبه. پتاسیم و تریپتوفان موز می‌تونه مثل یه لالایی شما رو خواب کنه.
با  خوردن چندتا گردو یک ساعت قبل از خواب هم کمک زیادی به خودتون می‌کنید،  کافیه ویتامین B گردو جذب بشه تا از اتفاق‌های بعدی بی‌خبر بمونید. چون  خیلی وقته که خوابتون برده.
غلات، کرفس  ، نخود، عدس، انبه و خرما هم گزینه‌های خوبی برای داشتن یه خواب راحت هستن  که کالری زیادی هم تولید نمی‌کنن. پس اگه از بدخوابی و کم‌خوابی اذیت  می‌شید، کیسه داروها رو کنار بذارید هر شب یکی از این گزینه‌ها رو انتخاب  کنید. ببینید بدنتون با کدوم یکی از این خوراکی‌ها راحت‌تر به خواب می‌ره و همون رو تو رژیم غذایی شبانه‌تون بگنجونید.

برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 17 مرداد 1392برچسب:, | 14:16 | نویسنده : sahar basaadat |

قدم قدم تا موهای بدون موخوره

هیچ بلایی به اندازه شاخه‌شاخه شدن نوک موهای بلند اعصاب آدمو خرد نمی‌کنه. موخوره به حالتی می‌گن که نوک موها چند شاخه و خرد می‌شن. این اتفاق به خاطر خشکی مو اتفاق می‌افته و البته مثل هر مشکلی راه‌حل خودشو داره.
اولین راهش اینه که دور شامپوهایی که موهاتون رو خشک می‌کنه خط بکشید. این شامپوها به سرعت هر تار مو رو به چند تار مو تبدیل می‌کنن.
هر شامپویی که دارید، از هر برندی که هست باید ملایم و دارای PH مناسب سر، یعنی ۵ تا ۵/۵ باشه. تا وقتی اوضاع موهاتون خوب نشده و موخوره‌ها از بین نرفتن موهاتون رو رنگ و فر نکنید.
همین طور برای یه مدت از حرارت دادن مو با اتو، سشوار، بابلیس و … خودداری   کنید. راه‌های سالم‌تری برای آرایش مو وجود داره که امتحان‌شون ضرر نداره. از نرم‌کننده مناسب موهای خشک استفاده کنید. برس کردن مو یک یا دو بار در طول شبانه روز کافیه. با برس بیش از حد به موهاتون آسیب نزنید. ماسک‌های ترمیم‌کننده موی سر، بعد از حمام می‌تونه به داد موهای آسیب دیده‌تون برسه. این ماسک رو از موهاتون دریغ نکنید. نوک موها رو کوتاه کنید و بعد از از بین رفتن موخوره همچنان به این مراقبت‌ها پابند باشید تا سلامت موهاتون حفظ بشه.


برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 17 مرداد 1392برچسب:, | 14:14 | نویسنده : sahar basaadat |

دسته کلید پنج تایی ریزش ابرو

 

اگه   از ریزش موهای کوچولو ابروهاتون حرص می‌خورید و راهی برای حل این مشکل  پیدا نمی‌کنید، ما یه دسته کلید پیدا کردیم که هر کدوم‌شون ممکنه این مشکل رو برطرف کنه.
روی اولین کلید نوشته شده: آرامش.  استرس روی پوست و مو تاثیر می‌ذاره و موی ابرو هم از این قانون بی‌رحمانه  مستثنی نیست. زندگی آروم و کم استرسی برای خودتون دست و پا کنید تا خیلی  زود تاثیرش رو روی ابروهاتون ببینید. وقتی یه تیکه از ابروتون یه شبه خالی  می‌شه، شک نکنید که مشکل استرس زیاده و کلید اول مساله رو حل می‌کنه.
اگه ریزش ابروتون یکنواخت و البته خفیفه از لوسیون‌های درمانی استفاده کنید.
کلید سوم عصاره خوشبوی گیاه رزماری که ریزش ابرو رو قطع و ابروها رو پر پشت‌تر می‌کنه.
اگه ریزش ابروهاتون خیلی زیاده و فکر می‌کنید لوسیون‌ها و رزماری‌ زورشون به ریشه‌های سست موی ابرو نمی‌رسه، سراغ سرم‌های درمانی برید.
کلید آخر رو باید به دست پزشک بسپارید. کم‌پشت شدن ابرو ممکنه نشانه‌ای از به هم ریختن تعادل هورمونی بدن باشه.

 

برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 17 مرداد 1392برچسب:, | 14:14 | نویسنده : sahar basaadat |

گیاه دارویی : گل رز

 

هزاران   سال است که در سرتاسر جهان و در میان فرهنگ های مختلف، از گل رز به عنوان   نماد عشق و عشق ورزی یاد می شود. در اساطیر یونانی این اعتقاد وجود داشت که  این گل مستقیما از خون الهه عشق و زیبایی درآمده است. اما آیا می دانستید  گل رز واقعا قابلیت درمانی دارد و موجب آرامش و تعادل میان قلب و ذهن می  شود؟

برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 17 مرداد 1392برچسب:, | 14:8 | نویسنده : sahar basaadat |

خیار، نیروگاه سبز طبیعت

            

 

توی   سیفی‌جات دم‌دستی‌تر از خیار چیزی سراغ دارید؟ حالا اگه بدونید ارزون‌ترین  چیزی که توی هر میوه‌فروشی‌ای پیدا می‌شه، بزرگ‌ترین منبع انرژی واسه  ماست، باز با خیار این شوخی رو می‌کنید که از کی قاطی میوه‌ها شده؟ با هر گازی که به یه خیار تازه بزنید کلی ویتامین A و B، کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم و روی وارد بدن‌تون می‌شه. وقتی تو یه لحظه احساس می‌کنید همه انرژی‌تون ته کشید، یا یک دفعه سر درد گرفتید، یه خیار تازه بشورید و با پوست بخورید. این حجم از مواد معدنی و ویتامین وقتی به بدن خسته‌تون می‌رسه، به سرعت تبدیل به انرژی می‌شه. تا به خودتون بیایید هم سر دردتون خوب شده و هم شاد و شنگول شدید.
اگه رژیم دارید، خوردن خیار قبل از غذا حسابی بهتون کمک می‌کنه که وسوسه خوردن رو از خودتون دور کنید. خیار با اینکه انرژی زیادی تولید می‌کنه، کالری کمی داره و با رطوبت زیادش حجم معده رو پر می‌کنه و نمی‌ذاره پرخوری کنید.
  

                     
                       

                       

برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 17 مرداد 1392برچسب:, | 14:4 | نویسنده : sahar basaadat |

لنزهاي عروسکي خطر دارند

               


لنزهاي گربه‌اي، لنزهاي رنگي، لنزهاي عروسکي و تازگي‌ها هم لنزهاي چرخي  و... اگر اهل خريد و استفاده از لنزها باشيد، حتما لنزهايي را در بازار  ديده‌ايد که سايز آنها از سايز عنبيه چشم بزرگ‌تر است؛ لنزهايي که شايد  زيبا باشند و چشم‌ها را درشت‌تر نشان دهند ولي چشم‌پزشکان در سراسر دنيا  نگران استفاده مردم و به ويژه دختران جوان از اين لنزها هستند....
انجمن چشم‌پزشکان آمريکا به تازگي اطلاعيه‌اي صادر کرده و دختران جوان را از استفاده از اين نوع لنزها منع کرده است.
اگر  به شرکت‌هاي فروشنده اين‌گونه لنزها سري بزنيد و سرنخ توليد چنين لنزهايي  را بگيريد، کم‌کم متوجه مي‌شويد که بيشتر اين لنزها از آسيا به تمام دنيا  صادر مي‌شوند. در شرکت‌هاي توليدکننده لوازم آرايشي، آنها را به نام لنزهاي  چرخي يا لنزهاي گرد مي‌شناسند. اين لنزها، در گروه لنزهاي تماسي چشم قرار  مي‌گيرند و گاهي رنگ‌هاي عجيب و غريبي مثل بنفش و صورتي دارند. اين لنزها  چشم‌ را درشت‌تر از اندازه واقعي نشان مي‌دهند. لنزهاي تماسي معمولي درست  به اندازه عنبيه چشم هستند؛ در حالي که اين لنزها بزر‌گ‌تر از عنبيه هستند و  تخم چشم را درشت‌تر نشان مي‌دهند. براي تاکيد بر درشت‌تر نشان دادن چشم يک  خط مشکي هم دور اين لنزها وجود دارد که گاهي آنها را با عنوان لنزهاي  دورمشکي مي‌شناسند. اين واقعيت در مورد عنبيه طبيعي وجود ندارد و اين باعث  مي‌شود که اين لنزها چشم را غيرطبيعي کنند. به خاطر همين مشکلات در حال  حاضر فروش لنزها بدون نسخه در آمريکا ممنوع شده است و فروش چنين لنزهايي  نيز کاملا غيرقانوني به شمار مي‌رود. ولي فروشندگان اين لنزها آرام  ننشسته‌اند و اين لنزها را به صورت آنلاين به فروش مي‌رسانند. قيمت چنين  لنزهايي حدود 20 تا 30 دلار است. اين لنزها در کره و ژاپن طرفداران زيادي  دارد؛ لنزهايي که حالت چشمان عروسکي يا چشمان بچگانه را به چشم افرادي که  از آن استفاده مي‌کنند، مي‌دهد. بعد از اينکه اين لنزها بازار ژاپن و کره و  سنگاپور را از آن خود کرد، حالا فروشندگان اين لنزها به سراغ آمريکا و  بازار فروش آن در ميان نوجوانان دبيرستاني رفته‌اند. برخي افراد، هر روز از  اين لنزها استفاده مي‌کنند و درست مثل شلوار يا لباس پوشيدن، هر روز اين  لنزها را قبل از خروج از منزل درون چشمان خود مي‌گذارند؛ چون اين لنزها  بيشتر از طريق اينترنت به فروش مي‌رسند و بنابراين افراد مي‌توانند اين  لنزها را بدون تجويز پزشک و بدون نسخه تهيه کنند.
لنزهاي بزرگ

اين  لنزها که از عنبيه چشم بزرگ‌ترند و چشم را بزرگ‌تر و زيباتر نشان مي‌دهند  ولي خطرهاي زيادي هم به دنبال دارند. اول اينکه وقتي شما چنين لنزهايي را  بدون نسخه پزشک تهيه مي‌کنيد بدون شک از توضيحات يک چشم‌پزشک‌ درباره نحوه  استفاده صحيح از آن محروم مي‌مانيد. از طرف ديگر، از آنجا که سايز اين  لنزها بزرگ است اکسيژن کافي به بافت‌هاي چشمان شما نمي‌رسد و همين مطلب،  عوارض زيادي براي شما در پي خواهد داشت. در عين حال اين لنزها به چشمان شما  زيبايي عروسکي مي‌دهند که از نظر بسياري از افراد چندان هم زيبا نيست.  نرسيدن اکسيژن کافي به چشم عوارضي مثل خستگي و قرمزي چشم و عفونت چشم را در  پي دارد.
لنزهاي آبكي

اگر لنز شما از نوع نرم،  معمولي و کم آب است، ميزان اکسيژني که به چشم شما مي‌رسد، قطعا کافي نيست.  لنزهاي معمولي کم آب تا چند سال پيش براي مصرف در ساعاتي که چشم‌ها باز  هستند، مورد تاييد بودند ولي امروزه اعتقاد دانشمندان بر اين است که ميزان  اکسيژن مورد نياز چشم خيلي بيشتر از آن چيزي است که در گذشته تصور  مي‌کرده‌اند. لنزهاي نرم معمولي که کمتر از 55 درصد آب داشته باشند، چشم را  با کمبود اکسيژن مواجه مي‌کنند؛ حتي در ساعاتي که چشم‌ها باز هستند!
لنزهاي  نرم معمولي از جنس ماده‌اي هستند که اصطلاحا هما ناميده مي‌شود. اين ماده  نوعي پلاستيک مخصوص شبيه اسفنج ظرفشويي است و مي‌تواند مقداري آب جذب کند.  در واقع لنزهاي نرم معمولي همگي از پلاستيک‌هاي اسفنجي (پفکي) ساخته  مي‌شوند و اين پلاستيک‌ها را اصطلاحا پلاستيک‌هاي ‌هايدروژل مي‌نامند. نرمي  ‌لنز به علت وجود آب در لنز است. وجود آب در لنز باعث مي‌شود مقداري  اکسيژن در آب لنز حل شود و اکسيژن از لنز عبور کند و به چشم برسد. اين نوع  لنزها را که به واسطه وجود آب در بافتشان، اکسيژن را عبور مي‌دهند، لنزهاي  نرم معمولي مي‌نامند.
لنزهايي با منافذ اكسيژن

نوع  جديدتري از لنزهاي نرم نيز وجود دارد که در آنها اکسيژن براي عبور از لنز  نيازي به وجود آب ندارد. در اين لنزها، ماده‌اي به نام سيليکون عامل  عبوردهنده اکسيژن است و نيازي به آب براي عبور اکسيژن نيست. با اين وجود،  در ترکيب ماده سازنده اين لنزها نيز مقداري آب قرار مي‌دهند تا لنز نرم  بماند و به چشم نچسبد. اين نوع لنزها را لنزهاي نرم سيليکون ‌‌هايدروژل  مي‌گويند. اين لنزهاي نرم، معمولي نيستند و اگر کم آب باشند اکسيژن بيشتري را عبور مي‌دهند.
لنزهاي نرم غيرمعمولي (سيليکون‌هايدروژل)، فعلا در  دسترس عموم مردم نيستند و روش مصرف به‌خصوصي دارند که بايد به تدريج در  ايران معرفي شوند. لنزهاي معمولي کم آب، مانع از تنفس طبيعي چشم مي‌شوند.  کمبود اکسيژن در چشم باعث ترشح 2 نوع اسيد در داخل قرنيه مي‌شود  (اسيدلاکتيک و اسيدکربنيک)؛ با ترشح اين 2 اسيد، لايه‌هاي داخلي قرنيه آسيب  مي‌بينند. مهم‌ترين آسيب‌ها را داخلي‌ترين لايه قرنيه (آندوتليوم) متحمل  مي‌شود. متاسفانه آسيب‌هاي وارد شده به اين لايه، غيرقابل ترميم و غيرقابل  درمان است. کساني که از لنزهاي نرم معمولي کم‌آب استفاده مي‌کنند، مبتلا به  نواقص غيرقابل جبراني در داخلي‌ترين لايه قرنيه مي‌شوند که در کوتاه‌مدت  (يکي‌دو سال) نه درد دارد و نه ناراحتي ولي در درازمدت (معمولا بين 5 تا 10  سال بعد از بروز آسيب)، باعث غيرقابل تحمل شدن لنز و حتي بروز اختلال‌هاي  بسيار جدي در قرنيه مي‌شود.

برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 17 مرداد 1392برچسب:, | 14:0 | نویسنده : sahar basaadat |

چه رنگی بپوشم خوبه؟

 

رنگ‌ها   همه دنیا رو گرفتن. هیچ فضایی بی‌رنگ نیست و اگه کمی اغراق کنیم می‌تونیم   حال و هوای یه شهر یا حس و حال‌مون رو هم با رنگ‌ها تعریف کنیم. خیلی وقتا  متوجه نیستیم، اما رنگ‌ها همه چی رو تعیین می‌کنن و حتی قضاوت دیگران   درباره ما هم تحت تاثیر اوناست. اگه به قدرت رنگ واقف باشیم و اونو مدیریت  کنیم، می‌تونیم از این قدرت به نفع زندگی‌مون استفاده کنیم.
یکی از  راحت‌ترین کارا واسه استفاده از تاثیر روانی رنگ، استفاده از لباسای رنگیه.  حالا ببینیم هر رنگ لباسی چه تاثیری روی دیگران و روابط‌مون می‌ذاره. اگه می‌خواید خیلی دوستانه و گرم به نظر برسین از تم رنگای قهوه‌ای گرم و روشن (زرد روشن، قهوه ای روشن، بژ، قهوه ای مایل به زرد ) تو لباساتون استفاده کنین. برای یه جلسه رسمی و مهم   هیچی بهتر از رنگای تیره مثل سیاه، زغالی، نوک مدادی و سورمه‌ای نیست. این  رنگا شما رو آدمی قدرتمند، صاحب نفوذ و معتبر معرفی می‌کنه. این رنگ‌ها  می‌گن: این آدمی که می‌بینی عاشق بیزینس و شجاعته و به همین نسبت هم آدمی  قدرتمند، کاری و متعهده. پس برای این قرارداد روش حساب باز کن! اگه می‌خواهید قدرت اجتماعی و موفقیت‌تون رو به رخ بکشید، هیچ رنگی برای القای این حس به دیگران بهتر از رنگای آبی‌خاکستری، کبود و شتری نیست.
هر لباسی آبی‌ای که همراه با خاکی پوشیده بشه یه چیزی رو فریاد می‌زنه:  این آدمی که منو پوشیده کوه اعتماد به‌نفس و استقلاله. اگه آبی رو نگه  دارید و بهش قهوه‌ای مایل به زرد اضافه کنید همه می‌فهمن آدم خون‌گرمی  هستید و آبی هم کمک می‌کنه تا با ترکیب این دو رنگ آدمی معقول و حرفه‌ای به   نظر برسید. اگه تو یه رقابت شرکت کردید، یا تو مهمونی هستید و می‌خواهید مرکز توجه باشید   یه راست برید سراغ نارنجی، قرمز روشن یا زرد. با این رنگا مثل اینکه بهتون  چراغ وصل شده باشه از فاصله دور هم به چشم می‌آیید و دیده می‌شید. آدم خلاقی هستید؟ شاد، برونگرا، متفکر، باهوش و قاطع؟ خب چرا اینا رو با رنگ لباس‌تون نشون نمی‌دید؟ پوشیدن بنفش همه اینا رو در مورد شما به دیگران می‌گه.
کافیه لباس سبز بپوشید و وارد یه میدون جنگ بشید تا ببینید همه شمشیراشون رو غلاف می‌کنن. لباس سبز رنگ آرامش، نظم، تعادل، صلح و دوستی رو نمایندگی   می‌کنه. اگه همچنان می‌خواهید تو این فضای جنگی بمونید اما آروم و غیرتهاجمی به نظر برسید بدوئید لباس‌تون رو عوض کنید. صورتی متمایل به آبی این کار رو بهتر از سبز انجام می‎‌ده. یعنی همون ارغوانی و نیلی.
با دونستن همین نکات ساده درباره تاثیر رنگ لباس می‌تونید روی روابط، شغل و   جایگاه اجتماعی‌تون تاثیر بذارید. خب چرا امتحان نمی‌کنید؟ رنگ‌ها در خدمت  ما هستن تا زندگی شادتری داشته باشیم

برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 17 مرداد 1392برچسب:, | 13:43 | نویسنده : sahar basaadat |

داستان جالب “دزد کیست!؟”


داستان ما اینگونه آغاز میشود که :
در یک دزدی بانک یکی از ایالات آمریکا دزد فریاد کشید :
“همه افراد حاظر در بانک ، حرکت نکنید ، پول مال دولت  است و زندگی به شما تعلق دارد”
همه در بانک به آرامی روی زمین دراز کشیدند

برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 17 مرداد 1392برچسب:, | 13:15 | نویسنده : sahar basaadat |

مو فرفری ترین دختر جهان! +عکس

خانم “اوین دوگاس”اهل ایالت لوئیزیانا صاحب رکورد کتاب گینس در داشتن موی حلقوی بلند است. موهای خانم بیش از یک متر و بیست سانتی متر طول دارد و دو روز از وقتش را می گیرد که موهایش را شستشو دهد.

 

13758178711 مو فرفری ترین دختر جهان! +عکس

 

خیلی دوست داشتم موهای صافی داشته باشم اما اکنون از اینکه صاحب موی فرفری هستم بسیار خوشحالم .هرچند که انها در برخی از کارهای روزمره مانند رانندگی درسر ساز می شوند

 

چقدر در روز وقت برای موهای خودتان می گذارید؟نیم ساعت؟ یک یا دو ساعت؟یا …..اگر اصلا برای خودتان وقت نمی گذارید، شاید از خواندن این خبر تعجب کنید.
از این مدل مو تحت عنوان مدل طبیعی نیز یاد می شود ، چون این افراد از بدو تولد صاحب موهای حلقوی و فرفری می باشند. خانم “دوگاس” می گوید در ابتدا خیلی دوست داشتم موهای صافی داشته باشم او می گوید هرچند موهایم در بعضی از کارهای روزمره مانند رانندگی دردسر ساز می شوند ولی اکنون از اینکه صاحب موی فرفری هستم و نامم در کتاب گینس ثبا شده است بسیار خوشحال.

 

13758178712 مو فرفری ترین دختر جهان! +عکس

 

13758178723 مو فرفری ترین دختر جهان! +عکس


برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 17 مرداد 1392برچسب:, | 13:6 | نویسنده : sahar basaadat |

شغل عجیب و کم نظیر این مرد +تصویر

در حالیکه هیچ کس به توپ های به هدف نرسیده گلف فکر نمیکند شخصی بوسیله این توپ ها عجیب ترین شغل دنیا را تجربه میکند.
اگر بازی های گلف را تماشا میکردید  حتما برایتان این سوال پیش می آمد که سرنوشت توپ های پرتاب شده که به هدف نمی رسند چه میشود.

 این مرد دارای یک شغل کم نظیر و عجیب است، او در واقع یک توپ جمع کن است، البته توپ های گلف را جمع میکند.

 

13757895701 شغل عجیب و کم نظیر این مرد +تصویر

 

گلف عموما یک بازی اشرافی است و  با توجه به خصوصیت بازی و بازیکنانش کسی بدنبال توپ های پرتاب شده در دریاچه و یا جنگل نمی رود، برای همین این مرد که در این باشگاه ورزشی گلف کار میکند در ماه صد ها توپ گلف را از اطراف زمین های گلف و حتی از زیر دریاچه های این ورزشگاه جمع آوری میکند و از این راه امورات خود را میگذراند.
 

13757895732 شغل عجیب و کم نظیر این مرد +تصویر

 

13757895743 شغل عجیب و کم نظیر این مرد +تصویر


برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 17 مرداد 1392برچسب:, | 13:3 | نویسنده : sahar basaadat |
صفحه قبل 1 ... 25 26 27 28 29 ... 32 صفحه بعد
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.